Tema 72 Fri som en fågel (Bild 1/180 2021)


Vi började året med att det inte blev som vi tänkt oss 😅. 
 Som skrivits i förra inlägget så ska jag och maken ge oss på fågelskådning 🐧
Så sagt och gjort vi börjar i trädgården, perfekt när en kan ligga i soffan och kolla ut på alla fåglar som brukar hålla till i trädgården. 
MEN! inte en enda liten fågel ville visa sig?!
Min gissning är att de efter nattens smällande håller sig gömda, för katten har legat ock kurat hela dagen inne.  Hoppas att vi kan se några i morgon när vi ger oss ut i skogsmarker.

Nu var en i gång! 

Kommentarer

Tant A sa…
Så kan det gå men nu fick jag i alla fall en förklaring till varför det var så få (eller snarare ingen) fåglar vid fågelmaten idag. Jag hade inte en tanke på att det kunde bero på nattens fyrverkerier!
God fortsättning!
Ja, så det kan bli. Men perfekt att kunna fågelskåda från soffan :-) Hoppas fåglarna smyger sig fram till slut.
Lycka till med fotoutmaningen och en God Fortsättning på det nya året !
Maria W sa…
God fortsättning! Vi hade också väldigt få fåglar i trädgården igår, men några trogna besökare dök upp och ett gäng som inte brukar komma också - en liten grupp med stjärtmesar. Dessvärre hann jag inte med att fånga dessa med kameran. :)
Lycka till med skådandet!
Eva sa…
Så kul att i är igång igen. Det där med pippiar...jag är värdelös på att fota dem. De flyger innan jag hinner fram, men jag är inte så smidig. Gammal handbollsspelare jag är lite med explosiv, hi hi
LinslusMalin sa…
Tack alla för era kommentarer och tankar :) Känner att detta blir ett bra temaår.
Vad gäller fågelfotograferandet så har jag idag insett att det kommer bli en utmaning :D
Helén sa…
Det låter riktigt roligt att börja med fågelskådning men 1 januari kanske inte var rätt dag att börja. Jag hoppas ni får se många fåglar framöver.

Populära inlägg